Life Fitness is trotse partner van eerste outdoor gym concept

Life Fitness is trotse partner van eerste outdoor gym-concept van België

Begin deze maand opende in Antwerpen de ultieme buitenspeelplaats voor sportfanaten: Point Break. Geïnspireerd door de edgy clubbing, dance en festival cultuur verwerkt Point Break elementen als muziek en neonverlichting in een grafische, instagramwaardige buitenomgeving. Life Fitness heeft haar klant Sportclub Het Eiland als partner ondersteund in het clubconcept en de indrukwekkende designer outdoorgym is volledig voorzien van de faciliteiten uit het uitgebreide kwaliteitsportfolio van de marktleider in fitness.
Sporters verrassen, ook in de zomermaanden

De tijdelijke conceptgym bevindt zich bij parkloods stAck, gelegen op de Rijnkaai in Antwerpen. Vandaag telt Sportclub het Eiland acht uitdagende en diverse sportconcepten, waarvan een vijftal strategisch vertaald zijn voor een workout programma in de buitenlucht. Denk hierbij aan workouts als urban running, boxing physics, bootcamp, urban cross workout en functional fitness die de broers Tim en Tom Hoefkens als eigenaren inzetten om hun community te blijven uitdagen. Het doel: hun clubleden tot een hoger punt pushen zodat ze hun resultaten bereiken. “Het mooie aan Sportclub het Eiland en het nieuwe Point Break is dat we allemaal naar hetzelfde punt toe werken. Er vormt zich echt een community, ” legt mede-eigenaar Tom Hoefkens uit. “En zo’n community wil je ook in de zomer graag blijven bedienen op een uitdagende manier, wat Point Break heel goed facilliteert. Wij zijn als Life Fitness graag betrokken bij dit soort ondernemers met ambitie. Door het delen van onze expertise, de nieuwste technologieën en prachtige productlijnen van Life Fitness en Hammer Strength gaan we het partnerschap aan”, licht Harry Damen, marketing manager Life Fitness, de betrokkenheid bij de ideale guerilla gym toe.

Instagramwaardig interieur
Volledig in lijn met de eisen van deze tijd, is Point Break naast functioneel en inspirerend ook erg instagram-waardig. Het is één van de elementen die Point Break een niveau hoger tilt: de inrichting. Badend in kleuren als marineblauw en fuchsia roze doet de club denken aan internationale referenties als het bekende basketbalveld van Pigalle in Parijs en de roze straat van Lissabon. De opgestapelde containers van stAck zijn eveneens beschilderd met hoog gesatureerde kleurtonen, wat deze hotspot een grote visibiliteit biedt op ‘t Eilandje van Antwerpen. Verdere elementen als een grafische kunst- en graffitimuur, geometrische loungetribune en 80ies neonverlichting dompelen sportfanaten onderin deze designer experience.

Life Fitness is de wereldwijde marktleider in de professionele fitnessapparatuur, speeltafels en game room meubilair. Het bedrijf ontwikkelt, produceert en verkoopt kracht- en cardioapparatuur, biljarttafels & accessoires en game room meubilair onder de merknamen Life Fitness, Hammer Strength, Cybex, Indoor Cycling Group, SCIFIT en Brunswick Billiards. Deze hoogwaardige producten worden gedistribueerd in 166 landen. Met het hoofdkantoor in Chicago Illinois, is Life Fitness een divisie van Brunswick Corporation (NYSE: BC). Meer informatie is te vinden op: www.lifefitness.nl.