Life Fitness introduceert op Fibo innovatieve ontwerpen voor Small Group Training

Met nieuwe modules voor training in kleine groepen kunnen ruimten voor groepstrainingen snel en eenvoudig worden ingericht

Rotterdam, 29 maart 2019 Life Fitness, wereldwijd marktleider in commerciële fitnesstoestellen, heeft vandaag bekendgemaakt dat het bedrijf op de 2019 editie van FIBO, 's werelds grootste beurs voor fitness, wellness en gezondheid, nieuwe trainingsmodules introduceert voor Small Group Training. Deze modules met toestellen en accessoires van Life Fitness-merken bieden elke fitnesslocatie de mogelijkheid om kleine groepen een robuuste en veelzijdige training te bieden.

“Volgens het IHRSA Health Club Consumer Report zijn persoonlijke training en training in kleine groepen naast abonnement de primaire inkomstenbron geworden voor veel sportscholen en fitnesscentra, waarbij Small Group Training nu bijna tweemaal zo populair is als personal training,” aldus Thomas Hoeven, Sales Director bij Life Fitness. “Life Fitness en zijn merk Hammer Strength hebben zorgvuldig mogelijkheden geselecteerd en georganiseerd voor prestatie- en functionele training, die eenvoudig met aanvullende toestellen en accessoires in de ruimte kunnen worden gecreëerd.”

Uit het Fitness en Trend Rapport van 2018-2020 blijkt dat 46% van de sportscholen heeft Small Group Training en daarbij van maakt meer dan 17% van de leden gebruik van. Om tegemoet te komen aan deze groeiende behoefte onder leden creëerde Life Fitness 13 verschillende modules met verschillende van zijn producten, gericht op diverse trainingsgebieden, zoals groepscardio, HD Athletic, Synrgy, Hammer Strength, en accessoires. De indeling van de module voor Small Group Training kan worden aangepast aan de behoeften van de locatie en draagt bij aan optimaal gebruik van het vloeroppervlak. Dankzij deze optimalisatie kan één instructeur meerdere deelnemers met verschillende ervaring en conditie tegelijkertijd trainen.

“Wanneer het goed gebeurt, kan training in een kleine groep een uitermate effectieve methode zijn die deelnemers motiveert door kameraadschap en gedeelde verantwoordelijkheid. Dat helpt hen om hun fitnessdoelen te bereiken”, zegt Harry Damen, Marketing Manager bij Life Fitness. “Op grond van het beproefde team-gebaseerde systeem van Life Fitness hebben we modules met producten en accessoires gecreëerd, waarmee onze klanten flexibele en effectieve trainingsruimten voor kleine groepen kunnen opzetten die optimaal aansluiten bij de gewenste toepassingen en de beschikbare ruimte.”

Een van de producten die op de FIBO wordt gepresenteerd is de SYNRGY180, een veelomvattend, ruimtebesparend "wandsysteem" voor functionele training. Het systeem kan worden aangepast aan diverse trainingstoepassingen en gewenste accessoires door een vrijwel onbeperkt aantal trainingsmogelijkheden toe te voegen met behulp van suspension straps, een Power Pivot, battle ropes, boxing bags, verschillende accessoires en meer.

Ter aanvulling van het modulesysteem voor Small Group Training, maakt Life Fitness ook bekend een samenwerking te zijn aangegaan met het innovatieve platform voor gepersonaliseerde content Functional Solutions. Deze on-demand visuele instructie kan worden gebruikt ter begeleiding van individuele fitnessdeelnemers of als aanvulling op een groepstraining die door een trainer wordt geleid.

Life Fitness is de wereldwijde marktleider in de professionele fitnessapparatuur. Het bedrijf ontwikkelt, produceert en verkoopt kracht- en cardioapparatuur, accessoires en game room meubilair onder de merknamen Life Fitness, Hammer Strength, Cybex, Indoor Cycling Group, SCIFIT en Brunswick Billiards. Deze hoogwaardige producten worden gedistribueerd in 166 landen. Met het hoofdkantoor in Chicago USA, is Life Fitness een divisie van Brunswick Corporation (NYSE: BC). Meer informatie is te vinden op: www.lifefitness.nl.

Noot voor de redactie:
Voor meer informatie: