Menu Icon

Life Fitness breidt COVID-19 initiatieven uit door terug te geven

image hero

Life Fitness breidt COVID-19 initiatieven uit door terug te geven

De nieuwe, gemerkte mondkapjes van Life Fitness zijn nu beschikbaar in de verkoop, de opbrengst gaat naar het goede doel No Kid Hungry.

Life Fitness, de wereldwijde leider in commerciële fitnessapparatuur, kondigde vandaag een nieuw initiatief aan voor de productie van niet-medische, herbruikbare mondkapjes in haar wereldwijde fabrieken. De Life Fitness mondkapjes zijn verkrijgbaar in verpakkingen van 25 stuks op de website van het bedrijf in de Verenigde Staten en internationaal door contact op te nemen. Voor elk pak van 25 dat door 31 Juli, 2020 wordt verkocht, zal de Life Fitness $1.00 per gezicht behandelen aan No Kid Hungry in de V.S. schenken. Zij helpen kinderen van maaltijden te voorzien tijdens de gedwongen schoolsluitingen.

Life Fitness mondkapjes komen op een kritiek moment, aangezien gesprekken over hoe je veilig bedrijven kunt heropenen steeds meer van belang worden, vooral als ze betrekking hebben op faciliteiten zoals sportscholen. Aangezien eigenaren van fitnessfaciliteiten op het punt staan om hun clubs te heropenen, zijn velen op zoek naar middelen om hun personeel en sporters een veilige trainingsomgeving te bieden en zich aan te passen aan de lokale richtlijnen.

"Onze missie ‘to inspire healthier lives’ gaat om meer dan alleen fysieke fitheid. We zijn er trots op dat we herbruikbare mondkapjes aanbieden om de gezondheid van onze klanten te ondersteunen en, nog belangrijker, om iets terug te geven aan onze community", zegt Chris Clawson, CEO van Life Fitness. "Vandaag de dag betekent het inspireren van een gezonder leven ook helpen bij het verstrekken van maaltijden aan kinderen en gezinnen. Het belangrijke werk dat No Kid Hungry doet om een einde te maken aan de honger van kinderen heeft ons geïnspireerd, en we hopen dat zij ook anderen kunnen inspireren om zich bij ons aan te sluiten, door iets terug te geven aan degenen die dit het meest nodig hebben".

Als onderdeel van haar hulpverlening verstrekt No Kid Hungry, een nationale campagne gericht op het beëindigen van kinderhonger in Amerika, noodhulp aan scholen, voedselbanken en gemeenschapsgroepen om kinderen in nood te helpen.

Dit initiatief is in opvolging van de vorige COVID-19 reactie van Life Fitness. Op 30 maart hebben twee medewerkers van Life Fitness in Owatonna, Minnesota, zich vrijwillig aangemeld om mondkapjes te maken uit de stofferingsafdeling van de fabriek en dit te doneren aan lokale zorginstanties. Dit initiatief werd uitgebreid met extra Life Fitness-fabrieken in de VS (Ramsey, Minnesota en Falmouth, Kentucky) en internationaal in Kiskőrös, Hongarije. Samen heeft Life Fitness meer dan 10.000 mondkapjes geproduceerd voor zorgmedewerkers, gemeenschappen en haar werknemers en is het van plan om nog tienduizenden meer te produceren in haar fabrieken wereldwijd.

De herbruikbare mondkapjes zullen worden geproduceerd in Life Fitness-fabrieken in Minnesota, Kentucky en Hongarije. Life Fitness mondkapjes zijn niet-medisch en zijn niet goedgekeurd voor gebruik in een medische omgeving door de FDA of andere regelgevende instanties.

Life Fitness is wereldwijd marktleider op het gebied van commerciële fitnessapparatuur, speltafels en gameroom meubilair. Het bedrijf produceert en verkoopt haar kracht- en cardioapparatuur, biljarttafels en -accessoires en gamekamermeubilair onder de merknamen Life Fitness, Hammer Strength, Cybex, Indoor Cycling Group, SCIFIT en Brunswick Billiards. De apparatuur wordt gedistribueerd naar 166 landen. Het hoofdkantoor van Life Fitness bevindt zich buiten Chicago, in Rosemont, Illinois – Verenigde Staten. Voor meer informatie over de producten en diensten van Life Fitness, bezoek www.lifefitness.nl.

Over No Kid Hungry
Geen enkel kind zou honger moeten lijden. Maar miljoenen weten niet waar hun volgende maaltijd vandaan komt. No Kid Hungry beëindigt de honger van kinderen door programma's te te lanceren en helpen te verbeteren, die alle kinderen van de gezonde voeding voorzien dat ze nodig hebben. Dit is een probleem dat we weten op te lossen. No Kid Hungry is een campagne van Share Our Strength, een organisatie die werkt aan het beëindigen van honger en armoede. Lees meer op NoKidHungry.org.