Huis Pressreleases Apple GymKit

Apple GymKit

PERSBERICHT

Life Fitness brengt de eerste met Apple GymKit uitgeruste cardio-apparatuur naar Hong Kong en Japan

Life Fitness, wereldleider op het gebied van commerciële fitnessapparatuur, is een partnerschap aangegaan met Pure Fitness uit Hong Kong en Anytime Fitness Japan. Doel is om als eerste in deze regio de sportcentra te voorzien van cardio-apparatuur met Apple GymKit.

Met Apple GymKit kunnen de cardiotoestellen van Life Fitness draadloos en naadloos worden gekoppeld aan de Apple Watch. Hiermee zijn sporters in staat hun prestaties zo exact mogelijk te meten.

De Apple Watch is simpel te verbinden met de cardiotoestellen van Life Fitness. Daarmee worden gegevens uitgewisseld op het gebied van hartslag, verbranding van calorieën, afstand en snelheid. Dit alles met de zekerheid dat de data die te zien zijn op het beeldscherm van het toestel kloppen met die op de Apple Watch.

“Op onze cardiotoestellen vinden jaarlijks wereldwijd circa een miljard trainingen plaats. We weten dat onze sporters prijs stellen op gepersonaliseerde en motiverende trainingssessies, afgestemd op hun wensen. Helder en makkelijk inzicht in de prestaties tijdens de training verbetert de resultaten”, zegt Life Fitness president Jaime Irick. “De samenwerking met Apple is weer een voorbeeld van de manier waarop Life Fitness leidend is in de digitale innovatie van de fitnessindustrie. Ze onderstreept ook de visie om het platform te zijn dat de wereld met fitness verbindt. We zijn verheugd dat we samen met Anytime Fitness en Pure Fitness deze nieuwe technologie gaan inzetten.”

“Met onze ongeëvenaarde schaalgrootte, ons technisch leiderschap en ons omvangrijke relatiebestand brengen we sporters, fitnessfaciliteiten en technologische innovatie samen. Daarmee creëren we een van de boeiendste fitnesservaringen in de wereld”, aldus Irick.

De Life Fitness-apparatuur met Apple GymKit wordt allereerst geïnstalleerd op de locaties van Pure Fitness’ IFC in Hong Kong en van Anytime Fitness in Ebisu, Tokyo (Japan). Daarna zal de nieuwe technologie geleidelijk worden geplaatst in andere markten.

Kijk voor meer informatie over de merken en producten van Life Fitness’ op: www.lifefitness.nl
____________________________________________________________________
Einde Persbericht

Life Fitness is de wereldwijde marktleider in de professionele fitnessapparatuur, speeltafels en game room meubilair. Het bedrijf ontwikkelt, produceert en verkoopt kracht- en
cardioapparatuur, biljarttafels & accessoires en game room meubilair onder de merknamen Life Fitness, Hammer Strength, Cybex, Indoor Cycling Group, SCIFIT en Brunswick Billiards. Deze hoogwaardige producten worden gedistribueerd in 166 landen. Met het hoofdkantoor in Chicago USA, is Life Fitness een divisie van Brunswick Corporation (NYSE: BC). Meer informatie is te vinden op: www.lifefitness.nl.

Noot voor de redactie:
Voor meer informatie: