Skip to main content
Menu Icon

Hoe zorg je ervoor dat jouw leden de komende weken actief en gezond blijven?

We willen in deze onzekere tijden jou, jouw medewerkers en leden helpen bij het onderhouden van een actieve en gezonde levensstijl. Zo kunnen we samen de beperkingen waar we momenteel allemaal mee te maken hebben te overwinnen. Het is belangrijk dat we er allemaal in slagen om zo actief mogelijk te blijven en hier willen we graag de een paar handige richtlijnen delen om zo fit mogelijk terug te keren naar de club:

  1. Wees actief
    Voor een goede fysieke en mentale gezondheid moeten volwassen leden ernaar streven om elke dag fysiek actief te zijn. Elke activiteit is beter dan geen enkele, hoe meer hoe beter.
     
  2. Behoud van spiermassa door krachttraining
    Volwassenen zouden activiteiten moeten doen om kracht te ontwikkelen of te behouden in de grote spiergroepen. Voorbeelden hiervan zijn; zwaar tuinieren, zware boodschappen doen, klussen in huis of reguliere krachttraining met sport accessoires. Spierversterkende activiteiten moeten minstens twee dagen per week worden gedaan, maar elke versterkende activiteit is ook wederom beter dan geen.

 

  1. Conditie behouden door middel van cardio
    Elke week moeten volwassenen minstens 150 minuten (2 ½ uur) aan matige inspanning doen zoals stevig lopen of fietsen; of 75 minuten aan krachtige inspanning zoals hardlopen of inline skaten; of een nog kortere duur van zeer krachtige inspanning zoals sprinten, traplopen, touwtje springen of een HIIT les; of een combinatie van matige, krachtige en zeer krachtige inspanningen.
     
  2. Sitting is Killing!
    Zorg ervoor dat jouw leden ernaar streven om de tijd die zij in zittende toestand doorbrengen tot een minimum te beperken en - wanneer dat fysiek mogelijk is - lange perioden van inactiviteit te onderbreken met ten minste één lichte fysieke activiteit. Denk hierbij ook aan staand werken in plaats van zittend, of op een zitbal te zitten in plaats van een stoel.

Bron: UK Chief Medical Officers' Physical Activity Guidelines voor volwassenen van 19 tot 64 jaar [september 2019].

Zoek je naar workout inspiratie voor jouw leden? Meld je en jouw leden dan gratis aan op ons Digital Coach platform. Hier zijn tal van workout videos voor thuisgebruik voor een bepaalde tijd gratis beschikbaar, met elke dag een nieuwe Workout of te Day!

 

Comments

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
CLOSE FIND MY LOCAL DISTRIBUTOR

Are you looking for your local commercial or home equipment distributor?